|
Post by shuszgeh on Apr 11, 2014 11:15:28 GMT -2
Koska ofcourse! Varoitus! Saattaa sisältää mielipiteitä jotka eivät miellytä kaikkia!
Mitä mieltä itse olette tästä jo aika lailla "massasuosion" saavuttaneesta suuntautumisesta? Onko sitä jo liikaa kaikkialla vai tarvitsisiko sitä lisää?
Itse en ole vielä löytänyt hyvää länsimaista kirjallisuutta jossa olisi homoseksuaalisuutta (jossain muuallakin kuin rivien välistä luettuna). Onko teillä kokemuksia näistä kirjoita, mitä itse suosittelisit luettavaksi?
Lukisitko esimerkiksi itse seikkailukirjaa, jos päähenkilö olisi homoseksuaali? Olisiko Harry Potter ollut parempi jos Harry olisi kehittänyt sauvallensa parempaakin käyttöä? Mielipiteitä!
|
|
|
Post by sheflame on Apr 11, 2014 14:03:20 GMT -2
Mie oon jollain tasolla perehtyny aiheenseen (kiitos, slash-fiction). Noh, anyway. Lukioiässä kahlasin läpi useita kirjoja, joissa oli homoseksuaaleja/muita glbtjne-vähemmistöjä joko pää- tai sivuhenkilöinä. Enkä ikinä tuntenu, että niitä kirjoja ois ollu liikaa, eikä varmaan oo vielä nykyäänkään. Ongelmahan muodostuu sitte jos kirja kirjotetaan homosta pelkästään sen takia, että se on homo. Miusta ois hyvä nähä valtavirtakirjallisuuden käsittelevän homoja samalla lailla ko heteroitaki - luontevasti, ilman sen suurempaa häslinkiä.
Mutta joo. Kirjasuosituksia. Ekana suosittelen suomalaista Pentti Holappaa. Mies on kirjottanu (omaelämänkerrallisen?) "Ystävän muotokuva", joka kannattaa lukee, vaikkaonki vähä raskassoutusesti kirjotettu. Ja sitte kuuluisa Johanna Sinisalon "Ennen päivänlaskua ei voi". Sitte jos muistasins en kirjan nimen: kyseessä 1800-luvun lopun(?) jenkkeihin sijottuva tarina intiaanishamaanista joka on hyvin joustava oman seksuaalisuutensa suhteen. Jos joku tunnistaa kirjan, ni otan nimen mielelläni vastaan uusintalukua varten. ^^; Ja sitte on vielä suomalaisen pariskunnan (tai sisarusperin?) - Löysin! Väyrynen Taru&Tarmo - kirjottama nuorten kirjasarja (Vuorileijonan varjo-trilogia), jossa päähenkilöissä esiinty homopari (tarina muistutti kovasti jotain raamatun kertomuksia ympäristöineen ja uskonto ja sen homomiehen konfliktit oli isossa osassa..)
Pienemmässä roolissa homot (ja homoseksuaalisuus) esiintyy ainaki seuraavissa: Robin Hobbin tuotanto (Rainwaild Chroniclesissa on ainaki yks homopari, ja Narrista voijaan vääntää kättä maailman loppuun saakka), Anne Ricen Vampyyrikirjat (enemmän tai vähemän rivien välissä, mutta siellä se on), Michael Moorcockin Viimeisten aikojen valtiaat -trilogiassa seksuaalisuus on ... jännittävää (päähenkilö mm. harrastaa seksiä äitinsä kanssa, ja homosuhteet mainitaan myös), Untinen-Auelin Maan lapset sarjassa on useita sivuhenkilöitä, jotka on seksuaalivähemmistöjä, ja ElfQuest menee sarjisten puolelle, mutta mainenhpa sen tässä silti (polyamoriaa ja vapaata seksuaalisuutta haltiatapaan).
Suositelkaapa miule kirjoja, joissa on lesboja päähenkilöinä - tähän ilmiöön en oo vielä törmänny! ^^
|
|
|
Post by sheflame on May 31, 2014 13:59:44 GMT -2
Sieppasin keskustelun ja tapoin sen? =.= Damn.
|
|