|
Post by shuszgeh on Apr 13, 2014 10:45:15 GMT -2
Ihanat, kamalat kauhupelit!
Mitä kauhupelejä itse pelaatte? Palaatteko kerta toisensa jälkeen Silent Hilliin vai onko joku muu kauhun täyteinen paikka suosikkisi?
Suurenmoista suosiutta keskuudessani on nauttinut Project Zerot, jotka olen lähinnä Iaikaan kanssa pelannut ristiin rastiin ja kerännyt kummituslistoja täyteen. Tykkäsin myös PZ2:n wii editionista, se toi peliin jotain kivaa uutta mitä en tiennyt kaipaavani. Suosikkini näistä valokuvauspeleistä kuitenkin on PZ4, jonka olen pelannut läpi lukemattomia kertoja <3
Silent Hilliin palailen säännöllisesti, lähinnä Jamesin perässä.
|
|
|
Post by ren on Apr 13, 2014 16:22:30 GMT -2
Oon pelannut oikeestaan vaan yhtä kauhupeliä (silent hilliä pari kertaa, mut ei oo vaan mun juttu), ja se oli kauhein kokemus ikinä ja aikalailla työnsi mut pois tästä pelattavasta kauhusta. Pelissä päähenkilö vaan saa paniikkikohtauksen kesken pakenemisen ja kuolee. Vihollisia vastaan ei ole mitään aseita ja kuolet aika lailla heti ekasta iskusta...
Peli on nimeltään Clock Tower 3.
En päässyt toista bossia pitemmälle. Ja oon varmaan niin traumautunut iäksi, etten pelaa sitä enää ikinä ;___; Ei oo mikään koskaan nostanut sykettä niin nopeasti. Olipahan realistista, että pakenemisesta ei tule yhtään mitään, kun pelottaa niin samperisti...
|
|
|
Post by Iaikaa on Apr 14, 2014 7:44:13 GMT -2
Clock Towerit ovat minulle vielä ihan täysin valloittamatonta alaa kauhupelien saralla, Project Zerot on tosiaan kaikki tullut kahlattua läpi, Silent Hilleistä jokaista olen kokeillut, kaikkia paitsi ykköstä on peliaikana vähintäänkin se pari tuntia (oikeasti läpipelaamatta vain 1, Homecoming ja Downpour).
Pääsin myöskin vastikään viimeinkin tutustumaan Amnesian maailmaan kun hoksasin kokeilla josko uusi koneeni jopa pyörittäisi kyseistä peliä. Läpipeluuvideon olen joskus kyllä katsellut mutta siinä on kyllä täysin sellainen peli josta ei saa tunnelmaa irti ellei itse ole pelin puikoissa. Nyt olen tosin jumissa, en yllättäen siksi etten uskaltaisi pelata eteenpäin vaan en vain tiedä mihin pitäisi seuraavaksi mennä, en haluaisi vain hakea läpipeluuohjeita netistä ja lampusta on öljy loppumaisillaan, pyhhyh.
Steamiini myös lahjoitettiin tuossa pari päivää sitten Deadly Premonitionin Directors Cut versio, en ole yhtään tietoinen mitä kyseisessä pelissä tulee tapahtumaan mutta mielenkiinnolla kokeilemaan jahka joku päivä aikaakin liikenee.
Yleisestiottaen tykkään enemmän kauhupeleistä joissa hirviöille voi tehdäkin jotain, piilottelupeleissä kun juurikin iso osa ajasta menee hirviöiden/kummitusten/örmöjen väistelyyn ympäristön tutkimisen sijasta. Project Zero -sarjassa tasapaino taisteltavien ja vain pakoiltavien aaveiden välillä on ihan toimiva ja peli myös tekee selväksi mitä kummitusta vastaan ei voi taistella ettei pelaaja turhaan yritäkään aikaansa tuhlata.
|
|
|
Post by shuszgeh on Apr 15, 2014 5:20:47 GMT -2
Oon ite kans tosi kehno noissa pakene-piileksi peleissä, kauhupeleissä tykkään lähinnä eniten tunnelmasta ja pulmien ratkonnasta! Mutta jos pulmien ratkontaa koko ajan haittaa joku perseen takana luumaileva monsteri jota ei saa hengiltä, menee vähän se pelaamisen ilo siinä. Olisin niin halunnut tykätä Haunting Groundista! Mutta ehei, se peli kanssa kosahti siihen piileskelyyn ja pakenemiseen; varsinkin kun sekin kuuluu peleihin joissa on ns. "huonoja piiloja", vaikka kuinka menisit kaappiin piiloon niin sinut löydetään sieltä. Samoin sängyn alta. Verhon takaa. Goddamnit, kaikkialta! Ei auta edes juosta karkuun kun mörmelö juoksee sinut kiinni.
Seuraavana ois proggiksena tosiaan täälläkin toi Deadly Premonition, vaikkakin oma versio on x360:lle :D
|
|
|
Post by hansu on Jun 19, 2014 11:44:44 GMT -2
Mie viihyn kauhupelien katsojana.Tällähetkellä meillä uusin SilentHill menossa. Fatal freim eli project zero pelit ovat huippuja! Suosittelen.Vierestä katsojana pelkäsin itsekin tehokkaasti.Kyseesä valokuvausta ja aaveita japani tyyliin.
|
|
miwa
Iloinen omistaja
|
Post by miwa on Jul 15, 2014 18:10:34 GMT -2
Project Zerot mainittu! Jei! Raksutan näitä pelejä jopa niin paljon, että tein PZ 2:sta Mio cossinkin siskon kanssa (joka tietysti oli Mayu). Yllättäen PZ 2 on lempipelini sarjasta ^^. Pelottavin tosin mielestäni taitaa olla 3. Harmikseni en ole päässyt pelaamaan nelosta (tosin kiinnostuneena tietenkin läpipeluut katsottu) tai 3ds versiota (josta myöskin läpipeluu katsottu :'D). Odotan myös uutta sarjan peliä kovasti. Uusi päähenkilötär näyttää teaserikuvan perusteella ainakin kivalta ! Tykkään nais protagonisteista, miehet sarjassa ovat olleet lähinnä hm.. riippakivimäisiä. No oli Mafuyu sentäs komia poika x). Ja Kei näyttää edelleenkin mielestäni Antti Tuiskulta.
|
|
|
Post by Iaikaa on Jul 18, 2014 13:40:34 GMT -2
Mutta käsi-Kei on vaan oikeasti epäpelattavin hahmo koko pelisarjassa, paha mieli oli hyvin läsnä, I feel you
|
|
miwa
Iloinen omistaja
|
Post by miwa on Jul 19, 2014 18:43:13 GMT -2
Uuden Fatal Framen/Project Zeron traileri on julkaistu! www.youtube.com/watch?v=W9L0CpM2MSAItse olen aivan innoissani! Criippasi hirveästi tuo traileri, mutta samalla se oli niin nätti. Toivon hirveästi että tämä tulee Eurooppaan saakka, vaikka tiedänkin että pelaan sitä peloissani xD
|
|
|
Post by shuszgeh on Jul 20, 2014 6:46:43 GMT -2
Uii! Saa katsoa onko vitosesta haastamaan nelosta suosikki pz:ni listalla! ;--; <333 Miinus siitä että pitää ostaa taas uusi konsoli, aaaargh...
Kei oli just hei huippu! Kyykisty, juokse ja kilju kuin kana, kyykisty, kilju ja juokse--
|
|
miwa
Iloinen omistaja
|
Post by miwa on Jul 20, 2014 6:55:26 GMT -2
Kei.. Katso Reikan tissejä kun se kulkee sun piilopaikan ohi, eikun siis.. Minusta pelottavin Zero peli on ollut kolmonen, mutta epäilen, että tästä tulee kaikkein pelottavin. Metsässä rimpulointi tuo kyllä sellaisen fiiliksen, että olisi avarammassa paikassa (vaarana tietenkin voi olla eksyminen?), kun edellisissä on aikalailla ollut loukussa rakennuksissa (tai noh, kakkosessahan on koko sievä pieni Minakami kylä). Toisaalta, metsä tuo kyllä myös tunteen, ettei ole missään turvassa, kuten yleensä edellisissä peleissä on aina ollut jokin huone tai paikka joka on safe spot kummituksista. Ei hitsi, en kyllä malta odottaa!
|
|